الفنانة المصرية هند عاكف تبكي على الهواء وتكشف تفاصيل جديدة حول محاولة طردها من مهرجان القاهرة

الفنانة المصرية هند عاكف تبكي على الهواء وتكشف تفاصيل جديدة حول محاولة طردها من مهرجان القاهرة

تعتبر هند عاكف من أشهر الشخصيات البارزة في الوسط الفني، حيث قدمت مجموعة من الأعمال الفنية التي زادت من شهرتها بين كافة المشاهير والنجوم العرب، لذا سنوافيكم عبر موقعنا المحايد الإخباري التفاصيل الكافية حول شخصية هند، وأبرز الأعمال التي قدمتها.

هند عاكف

هند عاكف تبكي وتطالب حسين فهمي ينتقي المدعوين

ولد هند عاكف في الثامن عشر من شهر مارس عام 1970 ميلادي، وهي ممثلة مصرية مشهورة، حصلت هند على دبلونة الدراسات والبحوث العليا – قسم العلوم السياسية سنة 2016 ميلادي، و نشأت كلاعبة كاوتشوك في السيرك.

كما عملت في الكثير من الأعمال الفنية، وأبرزها كان: مسرحية «الدبابير»، و «الباراشوت»، و «العالمة باشا» و «العسكرى الأخضر»، و «الواد الجن»، و «جنون البشر»، أما بالنسبة لأشهر المسلسلات، فكان أشهرها: مسلسل «قلبي داليلي»، و «الف ليله وليله»، و «اوتار التغريبة»، و «كلام رجالة»، و «علي باب الوزير»، و «السبنسة»، و «قلب الدنيا».

هند عاكف تبكي وتطالب حسين فهمي ينتقي المدعوين 

تحدثت الفنانة المصرية هند عاكف عن مشكلتها في مهرجان القاهرة في دورته الأخيرة، كما تحدثت عن أزمتها عن فساتينها المختلفة التي ارتدتها في المهرجانات الفنية، و أرسلت رسالة خاصة للفنان حسين فهمي.

وعلقت هند عاكف على أزمتها في تصريحات تلفزيونية قائلة: “أنا بلبس حاجات غريبة بس مبأذيش حد علشان أبقى بخالف الدريس كود والدريس كود على عيني وعلى راسي بس لو اتبعتلي دعوة واتطلب مني عدم مخالفته، لكن أناجيت ليه تحرجوني! والمهرجان ده لو مهرجان خاص لو قطعتي رقبتي ما كنتش روحت من غير دعوة لكن ده مهرجان بلدي دي مش حفلة واللي حصل معايا ده إساءة وماكنش يجب إنه يحدث أبدا، وبطالب أستاذ حسين فهمي لازم ينتقى الكشف بتاع المدعوين ومين الناس اللي تستحق وعلى رأسهم الفنانين وبعد كده أي حد تاني”.

و أضافت أيضًا قائلة: “ولو هما مرضيوش يبعتولي دعوة علشان لبسي ففي ناس كتير كانت لابسة فساتين كتير مستفزة وفيها إثارة والشارع مش بيحبها منهم الفنانة سلمى أبو ضيف وهبة السيسي وأكتر من حد تاني والبلوجر بيروحوا علشان يتصوروا على الريد كاربت مش علشان شغل لكن أنا بحضر الأفلام علشان أتعلم لغاية النهاردة”.